Avrupa turu kısım 9 Milano

Posted on
  • 9 Aralık 2012 Pazar
  • by
  • Unknown
  • in
  • Etiketler: , , , ,


  • 17. gün BARSELONA-MARSİLYA
    Gündüz 4.15’te trene binip bir aktarma ile gece Marsilya’ya ulaştım. Barselona-Montpeiller trenine rezervasyon ücreti olarak 7.25 ödedim. Montpeiller’den Marsilya’ya da rezervasyonsuz bindim. Tabi Marsilya’ya gece inince haliyle Milan’a tren yoktu, Marsilya garında matımı serdim, uyku tulumuma girip sabah trenini beklemeye koyuldum. Garda her köşeye, duvar dibine kıvrılmış insanlar vardı. Kimileri Fransız halkından insanlar kimiler de benim gibi gezen gençler. Tabi treni beklerken boş durmak yok, gezi günlüğüne eklenecek kısımlar, düzeltmeler yaptım.


    18. gün MARSİLYA-MİLANO
    18.günün sabahında 5.00’da bilet gişesinin açılmasıyla 3 tren değiştirerek Milano’ya ulaşmamı sağlayacak zaman çizelgesi dökümü ve Ventimiglia-Milano arasında gerekli olan rezervasyon için 3 euro ödedim. 5.31’de Marsilya’dan Nice Ville trenine bindim 2.5 saat süren yolculuktan sonra da 8.25’te Nice Ville’den aynı istasyondan kalkan tren ile Ventimiglia’ya 9.13’te ulaştım. Nice ile Ventimiglia arasındaki tren çift katlı olmasına rağmen şehir içi dolmuş misali ayakta insanlar kıç kıça girmiş vaziyetteydi. Duraklarda insanlar öbek öbek iniyor yerine yenileri biniyordu. Kısa bir yolculuk olmasa çekilecek gibi değildi. Ventimiglia ‘dan da 10.58 treni ile yaklaşık 4 saat süren yolculuğun ardından 14.55’te Milano’ya ulaştım. Milano’da eşyaları emanete (kilitli dolaplara) bırakıp gezmeyi ve gece de hostelde kaldıktan sonra sabah eşyaları emanetten alıp Roma’ya geçmeyi planlamıştım ama evdeki hesap çarşıya uymadı. Kilitli dolaplar yoktu Milano garında, görevliler tek parça 20 kg’yi geçmeyen çanta için 5 saatliğine 5 euro, ilave saatler için ise saat başı 0.70 euro istiyorlar. Böyle olunca eşyalarla hostele gitmeyi gözüm kesmedi ben de 17.20’de Roma’ya giden hızlı trene 10 euro’ya rezervasyon yaptırdım. Bu arada da garın karşısında ve çaprazında bulunan McDonalds’lardan birine geçip yemek yedim. Garın içinde Burger King var ama internete de girerim düşüncesiyle McDonalds’a gitmiştim lakin hayal kırıklığına uğradım. McDonalds’ta internet yoktu, ikisinde de. Neyse 17.20’de trene bindim 20.45’te Roma’ya vardım. Tren renfe hızlı trenleri gibiydi. Her koltukta priz olması güzel, hatta trende internet de var ama sadece üyelere özel. Önüne gelen kullanamıyor maalesef. İnternet demişken söyleyeyim sadece Berlin’den Amsterdam’a giderken aktarmalar sırasında kullandığım bir trende bedava internet erişimi vardı.
    Ben her ne kadar Milano’yu pek gezemesem de günlük metro bileti 4.50 euro, garda turist bilgilendirme ofisinden ücretsiz olarak kuşe kağıda basılı renkli şehir ve metro haritası temin edebilirsiniz.

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2014
    Sponsored by :