Avrupa turu kısım 6 Madrid

Posted on
  • 16 Ekim 2012 Salı
  • by
  • Unknown
  • in
  • Etiketler:


  • 10.gün BARCELONA GAR-MADRİD
    Sabah 7.15’te Paris’in hızlı trenleriyle Barcelona’ya doğru yola çıktım. Paris Gare Lyon’dan 5.5 saat süren yolculuktan sonra İspanya’daki aktarma durağı olan Figueres Vilafant’a ulaştım. Oradan da 1 saat 45 dakika süren yolculuktan sonra Barcelona Sants’a ulaştım. Barcelona’dan da Madrid’e gitmeye karar verdim. Önce Madrid ve Lizbon’u gezerim sonra Barcelona’ya geçer, Barcelona’nın tadını çıkarıp gemiyle Pisa’ya geçerim dedim ve Barcelona-Madrid trenine binmek için bilet sırasına girdim. Barcelona-Madrid arasındaki tren hızlı olduğundan 10.35 euro rezervasyon ücreti ödedim. İspanya’da denetimler sıkı tutuluyor. Kimi trenlerde kondüktör bile olmazken Barcelona-Madrid trenine rezervasyon yaptırabilmek için başta interrail biletimi istedi. Tren saati gelince perona doğru koyuldum. Daha ilk aşamada çantalar xrayden geçti bilet kontrolü yapıldı. Sonra bir masa daha biletlerin barkotunu okutup interrail biletini tekrar kontrol etmek istediler. Neyse ki her şey eksiksiz olduğundan tüm kontrolleri geçip trene bindim.
    Trene binmeden önce McDonalds’da 1 euroluk Hamburger ya da Cheeseburger’lardan birer tane yiyebilirsiniz. McDonalds tuvaletleri ve gardaki tuvaletler ücretsiz. Bunu neden söylediğimi Hollanda’da, Almanya’da, Fransa’da bulunmuş arkadaşlar gayet iyi anlayacaklardır. ;)
    Barcelona tren garında 24 saatliği 5 euro’dan devasa kilitli dolaplar var. 2-3 kişinin tüm eşyasını koyabileceğiniz büyüklükte. İsterseniz bedelini ödeyip 15 güne kadar kullanmanıza izin veriliyormuş, öyle yazıyordu dolapların üzerinde.

    Bir diğer husustan Paris’in serin ve kuru havasından sonra Barcelona oldukça sıcak ve nemli gelecektir. Barcelona’ya uygun kıyafetleri çantanızın üst kısmına koyarak önleminizi alın derim. Unutmadan trenlerde klimalar son güç çalıştığı için trenler buz gibi üşüyebilirsiniz özellikle de ayaklarınızı üşütüp karın ağrısı sıkıntısı çekebilirsiniz, dikkatli olun derim.

    11-12.gün MADRİD
    Dia ya da Ldil’den ucuza güzelce alışverişinizi yapın. Ekmek, balık, salata, meyve, içecek vs gayet uygun fiyatlara satılıyor.
    Şunu da belirtmek isterim ki Madrid’e 2 gün fazla. Bence adam akıllı bir tam gün ayırırsanız gayet yeterli olacaktır.
    Ulaşım konusunda tek binişlik metro bileti 1.60 euro, 10 binişlik kart ise 12 euro. Günlük bilet gibi kişiye özel değil, istenilen duraktan aynı anda 10 kez de kullanılabiliyor.

    Gece trenine rezervasyon yaptırıp eşyaları da Madrid’de kilitli dolaplara bırakıp Lizbon’a gitme vakti gelmiştir. Lizbon’a gece 10.30’da tren var sabah 8 e doğru varıyor. Gün boyu Lizbon gezip akşam 10.45 treniyle de geri Madrid’e dönme fikri çok cazip görünüyordu. Lizbon’a gidiş dünüş 14.50 euro’ya gece treninden rezervasyon yaptırdım.

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2014
    Sponsored by :