Avrupa turu kısım 8 Barselona

Posted on
  • 3 Kasım 2012 Cumartesi
  • by
  • Unknown
  • in
  • Etiketler: , ,

  • 14 -15-16. gün BARSELONA
    Gece treniyle Lizbon’dan Madrid’e geldim. Madrid’den de her saat olan Barcelona treniyle de Barcelona’ya geçtim. Sonunda Barcelona’nın tadını çıkarma zamanı gelmişti. Pek çok Avrupa şehrine göre Barcelona’da günlük ulaşım bileti ucuz, günlük sınırsız biniş hakkı için 7 euro ödüyorsunuz. Eğer tek bilet alırsanız 2 euro, 10 binişlik bilet alırsanız da 9.25 euro. Biletler otobüs, metro, tramvay, banliö treninde geçerli. Barselona garındaki turist bilgilendirme ofisinden A3 kağıdına basılmış McDonalds reklamlı siyah-beyaz ücretsiz haritaınızı ya da 1 euro ödeyerek kuşe kağıtta renkli haritanızı alabilirsiniz. Metro haritası ücretsiz ve Lidl mağazalarının olduğu duraklar da işaretlenmiş. Avrupa’da farklı şehirlerde bulunduysanız Lidl’in ne kadar önemli, hayat kurtaran bir market olduğunu biliyorsunuzdur.

    Barselona’da marketlerde içecekler genelde dolaplarda durmuyor; biralar, kolalar, sular hep normal raflarda satışa sunuluyor. Fiyatları da bakkal ve büfe fiyatlarına nazaran oldukça iyi. Ama burada dikkat etmeniz gereken bir nokta var, Dia marketleri de dahil dolapta bulunan su ve diğer içecekler raftaki fiyatlardan satılmıyor. Rafta 0.45 euro görünen kolayı eğer dolaptan aldıysanız barkot okutmayıp direk 0.60-0.70 euro gibi bir ücret yazıyorlar, aynısı su için de geçerli 2 litre su 0.50 euro iken soğuk su 0.70-1 euro arasında.

    Barselona’da geceler de gündüzler hareketli ve renkli.

    Hediyelik eşya konusunda gelince Barselona’da pazarlık yapmanız mümkün. La Rambla’da sahilden yukarı doğru çıkarken yoldaki hediyelik satan büfe ve standalarda 3 tanesi 10 euro olan magnetleri, anahtarlıkları yolun kenardaki mağazalardan ya da Sagrada Familia’nın karşısındaki stantlardan pazarlıkla 3 tanesi 5 euro ya da tanesi 2 euro’ya alabilirsiniz. I

    Barcelona’dan Milan’a giden trende koltuk için 55 euro, yataklı vagon için 80 euro rezervasyon ücreti isteyince renfe, Montpeiller-Marsilya-Milan ayrı ayrı bilet alarak gitmek daha cazip geldi.

    17. gün BARSELONA-MARSİLYA
    Gündüz 4.15’te trene binip bir aktarma ile gece Marsilya’ya ulaştım. Barselona-Montpeiller trenine rezervasyon ücreti olarak 7.25 ödedim. Montpeiller’den Marsilya’ya da rezervasyonsuz bindim. Tabi Marsilya’ya gece inince haliyle Milan’a tren yoktu, Marsilya garında matımı serdim, uyku tulumuma girip sabah trenini beklemeye koyuldum. Garda her köşeye, duvar dibine kıvrılmış insanlar vardı. Kimileri Fransız halkından insanlar kimiler de benim gibi gezen gençler. Tabi treni beklerken boş durmak yok, gezi günlüğüne eklenecek kısımlar, düzeltmeler yaptım.

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2014
    Sponsored by :