İsrail ve Filistin bireysel gezi günlüğü

Posted on
  • 14 Temmuz 2014 Pazartesi
  • by
  • Unknown
  • in
  • Etiketler: , , , ,


  • Belki de uzun yıllardır en çok gitmek istediğim şehirlerin başında geliyordu Kudüs. Mekke ve Medine ziyaretimden sonra daha da artan bu isteğimi gerçekleştirmek için şartların oluşmasını beklemek gerekiyordu. İstanbul-İsrail arası yaklaşık 2 saat sürüyor, uçak biletleri de aman aman pahalı değil ancak gelin görün ki özel tur fiyatları oldukça yüksek bir de tabi ülkeye girememe riski var. Yani bireysel de gitseniz turla da gitseniz İsrail'e alınmayabilirsiniz.  İkinci bir husus da alınsanız bile insan sürekli çatışamaların yaşandığı, Türkiye ile de siyasetin gerildiği İsrail'de kendini güvende hisseder mi?

    Gitmeden önce gidenlerin yazdığı blogları okudum, haberlere baktım. Kimileri İsrail'e çok rahat giriş yaparken kimileri çıkışta problem yaşamış. Kimileri hem girişte hem çıkışta saatlerce beklemiş, saatlerce sorguya maruz kalmış olanlar, hatta alınmayanlar bile olmuş.

    2013 yılının Kurban Bayramı'ndan sonra gitmek için epey niyetlenmiştim hatta o sıralar Türk Hava Yolları'nın Wingo kampanyasıyla gidiş dönüş her şey dahil 270 TL'ye uçak bileti vardı. Ancak o zaman daha tedirgin olduğumdan girişemedim bu işe.

    Seyahatten 3 gün öncesinden Pegasus'tan gidiş-dönüş uçak bileti aldım. Gidiş-dönüş her şey dahil 400 TL gibi bir rakama aldım biletimi. Gitmeden bir hafta önce de Kudüs ve Tel Aviv'de kalacağım otellerin rezervasyonlarını yaptırdım. 

    Daha önceki yurtdışı tecrübelerimden yanıma neler almalıyım neler almamalıyım, sadece kabin bagajı ile seyahat etmenin faydalarını bildiğimden ufak bir sırt çantası hazırladım. İç çamaşırı yedek bir pantolon ve tişört, havlu, terlik, şapka, gözlük, gece yatmak için şort ve askılı tişört. Pek tabi paketli ve pastane işi yiyecekler.

    Sabah uçuşuyla yaklaşık 2 saat sonra Tel Aviv Ben Gurion Uluslararası Havaalanı'na indim. 


    Pasaport kontrolünden geçerken adımı, baba adımı, ülkeye ne için geldiğimi, kaç gün kalacağımı ve ne zaman gideceğimi ayak üstü sordu pasaport memuru polis ve ardından hoş geldiniz diyerek ülkeye giriş biletlerini verdi. Pasaporta damga basmıyorlar, elinize turniklere okutup ülkeye giriş yapmanızı sağlayan giriş kağıdı veriyorlar.


    Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı'nın sitesinde şöyle bir duyuru yer almakta: "Pasaportlarında İsrail vizesi veya İsrail’e giriş-çıkış damgalarıyla seyahat eden yabancıların İran, Kuveyt, Libya, Lübnan, Suriye, Sudan, Suudi Arabistan ve Yemen’e girmelerine izin verilmemektedir."

    Haliyle insan pasaportunda damga olsun istemiyor, çünkü yakın zamanda Beyrut ve Tebriz gibi şehirlere gitme isteğim de var. Yukarıda resimdeki gibi giriş ve çıkışta turnikeye okutulan kodlu kağıt veriyorlar pasaporta herhangi bir damga basmıyorlar.

    Neyse kazasız belasız çabukacak İsrail'e girmiş bulunmaktayım. Tel Aviv, Kudüs, Jericho, Beytüllahim, Hayfa gezdiğim yerleri detaylıca bir sonraki yazımda anlatacağım.

    Kudüs'e Tel-Aviv merkezden Ben-Gurion Havalimanı'ndan trenle ulaşım sağlayabilirsiniz. Ancak otobüs sizi Jerusalem Old City denilen yere kadar götürmüyor. Mescid-i Aksa'nın, Kubbetüs Sahra'nın, Ağlama Duvarı'nın bulunduğu bölgeye ulaşmak için Kudüs tren istasyonundan taksiye binerek 60 İsrail Şekli'ne (1 şekel=0.65 TL) ulaşabilirsiniz. 50 civarında otel ve hostelden birinde konaklayabilirsiniz ancak fiyatlar hostellerde bile en aşağı geceliği 20-25 dolar civarındadır.

    1 yorum:

    Unknown dedi ki...

    Merhaba....Ben Semra Çabaz.Kudüs,benim de yıllardır görmek istediğim bir şehir.19 Mayıs kalkışlı üç günlük bir gezi planladım ve iki arkadaşımla. Pegasus'tan gidiş-dönüş biletlerimizi dün aldık.Ben Gurion'dan trenle gidilebileceğini yazmışsınız.Eski şehre yürüyüşle 15 dakika mesafede olduğunu yazan City Center Apartment Jerusalem Hotel'de(Adres:King Gerge St. Jerusalem) kalmayı düşünüyorum.Tam olarak nasıl gidebileceğimizi yazar mısınız...Şimdiden çok teşekkür ediyorum...

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2014
    Sponsored by :